ون کلیف آرپلز یک شرکت فرانسوی جواهرات لوکس است. در سال 1896 توسط الماس تراش هلندی آلفرد ون کلیف و پدرشوهرش سالومون آرپلز در پاریس تأسیس شد. قطعات آنها
جواهرات ون کلیف آرپلز و تاریخچه آن
ون کلیف آرپلز یک شرکت فرانسوی جواهرات لوکس است. در سال 1896 توسط الماس تراش هلندی آلفرد ون کلیف و پدرشوهرش سالومون آرپلز در پاریس تأسیس شد. قطعات آنها اغلب دارای گل، حیوانات و پری است و توسط نمادهای سبک و سلطنتی مانند الیزابت تیلور، دوشس ویندزور، ملکه نازلی مصر گریس کلی، دایانا، شاهزاده خانم ولز، آوا گاردنر و اوا پرون پوشیده شده است.
تاریخچه
در سال 1906، پس از مرگ آرپلز، آلفرد و دو برادر شوهرش، چارلز و جولین ، فضایی را برای Van Cleef & Arpels در 22 Place Vendôme ، روبروی هتل ریتز، جایی که Van Cleef & Arpels اولین بوتیک فروشگاه خود را افتتاح کرد. سومین برادر آرپلز، لوئیس آرپلز، در سال 1913 به این شرکت پیوست.
Van Cleef & Arpels بوتیکهایی را در استراحتگاههای تعطیلات مانند Deauville ، Vichy ، Le Touquet ، Nice و Monte-Carlo افتتاح کرد. در سال 1925، یک دستبند Van Cleef & Arpels با رزهای قرمز و سفید که از یاقوت و الماس ساخته شده بود، برنده جایزه بزرگ نمایشگاه بین المللی هنرهای مدرن صنعتی و تزئینی شد.
دختر آلفرد و استر، رنه (متولد راشل) پوسانت، مدیریت هنری شرکت را در سال 1926 بر عهده گرفت. پوسانت برای بیست سال بعد با نقشهکش رنه سیم لاکاز همکاری نزدیک داشت. Van Cleef & Arpels اولین جواهرسازان فرانسوی بودند که بوتیکهایی را در ژاپن و چین افتتاح کردند. Compagnie Financière Richemont SA این شرکت را در سال 1999 خریداری کرد.
در سال 1966، Van Cleef & Arpels وظیفه ساخت تاج ملکه فرح پهلوی را برای تاجگذاری آتی او در سال 1967 بر عهده گرفت. تیمی به ایران اعزام شد تا سنگهای اصلی را برای استفاده تاج انتخاب کنند. پس از 11 ماه کار، شرکت تاجی ساخته شده از مخمل زمرد با 36 زمرد، 36 یاقوت، 105 مروارید و 1469 الماس را به او هدیه داد.
ون کلیف و آرپلز وظیفه ساخت تاج ملکه نازلی مصر را در دهه 1930 بر عهده داشت.
استانداردهای بالا و بهترین مواد در قلب تک تک قطعات و مجموعههای کلی است که این برند راه اندازی میکند.
برای نگاه کردن به هر قطعه از Van Cleef & Arpels، و ارزیابی اینکه چگونه برند در طول سالها تغییر کرده است، باید اهمیت طراحی داخلی و سایر کارهای طراحی را در نظر گرفت. جواهراتی که Van Cleef & Arpels منتشر میکند همیشه یادآور یک رویداد تاریخی، یک جنبش طراحی، یا یک کشف طبیعی و زیبا هستند. همانطور که در طول دههها مجموعهها و عرضههای آن دیده میشود.
فروشگاهها
Van Cleef & Arpels دارای فروشگاههایی در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی است که محصولاتش در بوتیکهای مستقل، بوتیکها در فروشگاههای بزرگ و فروشگاههای مستقل ارائه میشوند. بوتیکهای مستقل در ژنو، زوریخ، مونیخ، لندن، میلان، شانگهای و پاریس واقع شدهاند، جایی که این شرکت مکانهای متعددی دارد و معروفترین این مراکز فروش، فروشگاه پرچمدار خود در میدان وندوم است.
در ایالات متحده، این شرکت بوتیکهای مستقلی را در بوستون، نیویورک سیتی، بورلی هیلز، شیکاگو، هیوستون و لاس وگاس اداره میکند همچنین فروشگاههایی در ناپل، پالم بیچ و همچنین مکانی در آسپن دارد. بوتیک شیکاگو در سال 2001 در خیابان میشیگان شمالی 636 افتتاح شد و در نوامبر 2011 به مکان بزرگتری در هتل دریک نقل مکان کرد در حالی که فروشگاه پرچمدار شهر نیویورک در سال 2013 دوباره طراحی شد.
این برند در سال 2016 به استرالیا گسترش یافت و یک بوتیک در خیابان کالینز، ملبورن افتتاح کرد. سال بعد، یک بوتیک دیگر در خیابان Castlereagh ، سیدنی افتتاح شد. دومین بوتیک ملبورن قرار است در سال 2018 در مرکز خرید Chadstone افتتاح شود.
در 2 دسامبر 1933، ون کلیف و آرپلز ثبت اختراع فرانسوی به شماره 764966 را برای سبکی اختصاصی که آن را Serti Mysterieux یا "Setting Mysterieux" مینامد، دریافت کردند، تکنیکی که در آن شاخکها نامرئی هستند. هر سنگ بر روی ریلهای طلایی با ضخامت کمتر از دو دهم میلی متر قرار دارد. این تکنیک میتواند به 300 ساعت کار در هر قطعه یا بیشتر نیاز داشته باشد و تنها تعداد کمی از آن در سال تولید میشود.
Chaumet در سال 1904 مانند Cartier در سال 1933 یک حق اختراع انگلیسی برای تکنیک مشابه دریافت کرد؛ اما هیچ یک از این فرآیندها به طور گسترده استفاده نشد.
ارزش
در سال 2010/2011، فروش تخمینی این شرکت 450 میلیون یورو در کل فروش و 45 میلیون یورو در ساعت بود.
یک قطعه جواهرات سفارشی Van Cleef & Arpels در سال 1936 با "مکانی اسرارآمیز" به قیمت 326500 دلار در حراجی در کریستیز نیویورک در سال 2009 فروخته شد.
فرهنگ عامه
در فیلم جیمز باند در سال 1971، الماسها همیشه هستند، ون کلیف و آرپلز زمانی که تیفانی کیس داستان نام خود را مطرح میکند، توسط باند ذکر میشود: اینکه او در تیفانی و شرکت به عنوان یک نوزاد نارس به دنیا آمد. باند پاسخ میدهد که او باید خوش شانس باشد که نامش ون کلیف و آرپلز نیست.
در فصل 4، قسمت 23 Frasier ، شخصیت نایلز کرین با تلفن همراه خود با همسرش ماریس صحبت میکند که اخیراً در آن زمان از او جدا شده است. نایلز پشت تلفن به ماریس میگوید: «بیشتر از دلتنگی ون کلیف برای آرپلز، دلم برایت تنگ شده است».
در شماره 116 New X-Men (مجموعه 2001) ، شخصیت اما فراست، که اخیراً قدرت تبدیل شدن به الماس ارگانیک را به دست آورده است، به تاکسی می گوید: «فروشگاه Van Cleef and Arples در پنجمین در پنجاه و هفتم، راننده. من قصد دارم برای خودم ارزش قائل شوم.
چه چیزی در مورد VAN CLEEF & ARPELS خاص است؟
یکی از برندهای جواهرات لوکس که بر اساس ازدواج استل آرپلز و آلفرد ون کلیف در سال 1895 تأسیس شد، ون کلیف است. آرپلز با قطعات جاودانه، تخیلی، خلاقانه و اغلب برجسته خود شناخته شد که از بهترین مواد ساخته شده و هر روز طرفداران بیشتری پیدا میکند.
بنابراین، چه چیزی در مورد این برند خاص جواهرات خاص است و آیا سرمایه گذاری خوبی برای کسانی است که به دنبال مکانی امن و مطمئن برای سرمایه خود هستند؟
معروفترین جواهرات VAN CLEEF & ARPELS کدامند؟
وقتی به این برند محبوب و ارزشمند جواهرات فکر میکنید، اغلب قطعات شبدر چهار برگ در ابتدا به ذهنتان خطور میکند با این برند که با استفاده از مواد و ساختارهای مختلف، شش تغییر مختلف را در طرح کلاسیک شبدر چهار برگ خود منتشر کرده است. طرحهای شبدر چهار برگ که به عنوان استاندارد اصلی در مجموعههای Van Cleef & Arpels در نظر گرفته میشوند ( معروف به خط الحمرا ) اغلب قابل تشخیصترین و محبوبترین در بین خریداران هستند.
چرا این برند اینقدر محبوب است؟
نام تجاری Van Cleef & Arpels ترکیبی از صنایع دستی دارای کیفیت بالا با مواد و سنگهای قیمتی ارزشمند است که به آن جایگاه ویژه و خاصی در بازار جواهرات میبخشد.
فراتر از آن، طراحیهای منحصربهفرد Van Cleef & Arpels و تأثیرات فرهنگی الهامگرفتهشده آن را در بین پوشندگان برتر و خریداران سرمایهگذاری به طور یکسان مورد علاقه قرار میدهد. این برند به طرفداران بزرگ و رده بالا Van Cleef & Arpels کمک میکنند تا جایگاه اصلی خود را ایجاد کنند. در این بازار لوکس زمانی که چهرههای شناخته شده و افراد مشهور با پوشیدن یک برند خاص به تصویر کشیده میشوند، ارزش آن برند تقریباً یک شبه به طور تصاعدی افزایش مییابد. و این اتفاق چیزی است که به موفقیت این برند و سایر برندهای مشابه کمک کرده است.
نوآوری و خلاقیت
چه چیزی این برند را منحصر به فرد میکند؟
ارزش جواهرات Van Cleef & Arpels در درجه اول در طرحهای خلاقانهای نهفته است که آن را از سایر برندها متمایز میکند. این برند طراح با ترکیب تأثیر سنگهای قیمتی رنگارنگ و طرحهای منحصر به فرد همچنین با ترکیب زیبایی با تأثیرات فرهنگی و طبیعت جنبه ارزشمندی و تزئینی جواهرات را به تصویر میکشد.
زیبایی شناسی را در سطح کیفیت و ارزش مادی قرار میدهد.
Van Cleef & Arpels همچنین در گذشته با برخی از قطعات برجسته و کاملا منحصر به فرد عرضه شده است از جمله گردنبند زیپی که توسط Margot Robbie معروف شد. یکی دیگر از چهرههای مشهوری که در گذشته جواهرات Van Cleef & Arpels را استفاده کردهاند، میتوان به دوشس کمبریج، ریس ویترسپون، ادل و کامرون دیاز اشاره کرد.
VAN CLEEF & ARPELS چگونه با سایر برندهای دیگر مقایسه میشود؟
مقایسه جواهرات Van Cleef & Arpels با سایر برندهای دیگر به این معنی است که همه چیز را از کیفیت گرفته تا داستان پشت نام تجاری، مواد مورد استفاده و تقاضایی که بر بازار تأثیر میگذارد، بررسی کنید. از آنجایی که این برند توسط کسانی که در صنعت سنگ تراش و سنگهای قیمتی هستند، تأسیس شده است، طراحی و ارزش زیبایی شناختی با هر مجموعه جدید از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب، در مقایسه با برندهای دیگر، Van Cleef & Arpels یک برند رنگارنگ و زیبا است که ارزش خود را هم در نام تجاری و هم در وضعیت سنگهای تعبیه شده در هر قطعه حفظ میکند.
مجموعه Alhambra مشهورترین و در نتیجه بهترین از نظر ارزش سرمایه گذاری است، با این مجموعه به Van Cleef & Arpels در صدر بازار جواهرات لوکس در کنار رقبایی مانند Cartier قرار گرفته است. این، همراه با رویکرد نوآورانه در طراحی که هر نسخه Van Cleef & Arpels را غنی میکند، برند را بسیار متفاوت اما در همان سطح سرمایه گذاری با رقبای خود قرار میدهد.
آیا قطعات VAN CLEEF & ARPELS سرمایه گذاری خوبی هستند؟
جواهرات Van Cleef & Arpels با ارزش گذاری رسمی و تأیید اعتبار به عنوان گواهی کیفیت، میتواند یک سرمایه گذاری عالی باشد که باعث میشود پول خود را در ارزش بالای قطعه حفظ کنید. در بسیاری از موارد، هزینه و ارزش قطعات Van Cleef & Arpels در طول زمان افزایش مییابد. با وضعیت نام تجاری در بازار که تضمین میکند که تقاضا همیشه بالا است و اگر بخواهید قطعهتان را پایینتر بفروشید، همیشه میتوان خریدارانی را پیدا کرد.
از طرف دیگر، جواهرات Van Cleef & Arpels یک میراث عالی یا یک قطعه سرمایه گذاری بلندمدت است، زیرا هر مجموعه تحت تأثیر رویدادهای جهانی و بیانیههای فرهنگی فعلی قرار دارد.
یک نظر برای این مقاله بنویسید
ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شدهاند.