blog image

تاریخ انتشار: چهارشنبه سه آبان ۱۴۰۲

|    نویسنده : میراث

انتخاب فروشنده مورد اعتماد شمش

 

 

ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید شمش خود را به صورت آنلاین یا  از فروشگاه‌های حضوری خریداری کنید.

اگر قصد خرید از فروشگاه‌های آنلاین را دارید در پایین نکاتی گردآوری شده که به شما در یک خرید امن کمک بسیاری می‌کند.

چه چیزی یک فروشگاه اینترنتی را قابل اعتماد می‌کند؟

زمانی که شما صاحب کار یک فروشگاه آنلاین هستید به نکات زیر توجه کنید و اگر شما مشتری یک سایت هستید اولین صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود را برسی کنید تا شامل موارد زیر باشد:

  1. اطلاعات ضروری را در صفحه اصلی داشته باشد.
  2. داستان سایت و دلیل شروع کسب و کار را به اشتراک گذاشته باشد.
  3. رضایت مشتریان سابق را به نمایش گذاشته باشد.

جلب اعتماد مشتری با اولین برداشت شروع می‌شود. اعتمادسازی با اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود و شواهد اجتماعی که ادعاهای سایت فروشگاه شمش را تأیید می‌کند، ادامه پیدا می‌کند.

1. اولین تاثیر را در صفحه اصلی خود ایجاد کنید.

یک صفحه اصلی دلپذیر ایجاد کنید و ظاهر و احساس کلی فروشگاه خود را در اولین بازدید ایجاد کنید.

خریداران اغلب در اولین بازدید خود از طراحی و چیدمان فروشگاه انتقاد بیشتری دارند، صرف نظر از اینکه آیا با کالایی که قصد خرید آن را دارند، آشنا هستند یا خیر. از آنجایی که صفحه اصلی سایت فروش شمش اغلب به عنوان شروع سفر مشتری عمل می‌کند، مکان مناسبی برای جلب اعتماد مشتری با جلب نظر اولیه و همچنین ارائه راهنمایی برای خرید است.

مواردی که در سایت ایجاد اعتماد برای مشتری می‌کند.

محتوایی سازگار و صیقلی، با عکاسی با کیفیت بالا و بدون کپی ( اورجینال) در سراسر سایت

چیدمانی که تمیز و مرتب است.

دسته بندی محصولات طلا به صورت مجزا از هم

گاهی اوقات سایت‌های فروش شمش و طلا به صورت بین المللی کار می‌کنند و محصولات خود را به خارج از ایران هم صادر می‌کنند؛ هنگام فروش بین‌المللی، محتوا را باید به زبان خریدار و قیمت‌های فهرست‌شده به واحد پول محلی ترجمه و کپی کرد.

صفحات با بارگیری سریع در فروشگاه شمش، بدون خطا باشد. (خریداران معمولاً فقط زمانی متوجه مشکلات عملکرد می‌شوند که صفحات کند عمل می‌کنند یا خراب هستند.)

2. اطلاعات ضروری را به مشتریان ارائه دهید

هنگامی که مشتریان جدید از صفحه اصلی دور می‌شوند، معمولا مستقیماً به صفحه محصول می‌روند. صفحه محصول جایی است که خریداران محصول‌های مختلف طلا را همراه با قیمتشان می‌بینند.

تصاویر، توضیحات، نمودارهای اندازه، جزئیات سهام و موجودی،  اطلاعات در مورد حمل و نقل و مالیات موجب می‌شود تا شما به عنوان مشتری شمش در جزئیات بیشتر محصول قرار بگیرد و از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

هنگام دیدن محصول موارد زیر را بررسی کنید تا سایت آنها را داشته باشد.

انواع عکس از محصول برای هر یک محصول

توضیح و توصیف در مورد محصول

سیاست بازگشت و اطلاعات حمل و نقل موجود در صفحه محصول

گزینه «نمایش سریع» در مجموعه‌ها که به مشتریان امکان می‌دهد بدون باز کردن صفحه ، محصول را مشاهده کنند.

در سایر صفحات محصول که کالا در انبار موجود نیست، گزینه‌ای برای اطلاع دادن پس از موجودی محصول وجود داشته باشد.

3. داستان خود و دلیل شروع کسب و کار را به اشتراک بگذارید

خریداران تمایل دارند به صفحه «درباره ما» بروند تا درباره برند و افرادی که پشت محصولات قرار دارند بیشتر بیاموزند.

ممکن است به این نکته بسیار توجه کنید که آیا شمشی که قصد خرید آن را دارید قانونی است و می‌خواهید از اصل بودن شمش آگاهی کسب کنید؛ به همین دلیل است که صفحه تماس می‌تواند برای شما مفید باشد: با فهرست کردن شماره تلفن تماس، ایمیل، و محل خرده فروشی (در صورت وجود)، به مشتریان این اطمینان داده می‌شود که شمش به صورت قانونی مورد معامله قرار می‌گیرد و همچنین یک تضمین برای اصل بودن آن است.

فهرست کردن یک آدرس ایمیل حرفه ای به مشتریان اجازه می دهد تا با پشتیبانی تماس بگیرند.

ارائه لینک به رسانه‌های اجتماعی خود

فهرست کردن یک روش تماس مستقیم برای ایمیل و تلفن برای مکان‌های خرده‌فروشی سایت فروش

4. نظرات مشتری‌ها را به اشتراک بگذارید

در حالی که توصیفات درخشان مشتری می‌تواند، مفید باشد؛ اما خریداران برای اطمینان خاطری که از طریق بررسی‌های بی طرفانه از محصولات و فروشگاه از مشتریان واقعی دریافت می‌کنند، ارزش زیادی قائل هستند و شما برای خرید محصولات به بخش نظر سنجی محصول مراجعه کنید تا این نظرات را بخوانید و از خرید خود اطمینان کسب کنید.

هنگام در نظر گرفتن خرید در یک وب‌سایت جدید، خریداران می‌خواهند قبل از تکمیل معامله، نظرات مربوط به صفحات محصول، سایت‌ها و بازارهای خارجی و رسانه‌های اجتماعی را مطالعه کنند. به طور خاص، خریداران به دنبال هشدارهای صریح از سوی مشتریان قبلی یا بازخوردهایی هستند که با آنچه یک کسب و کار در وب سایت خود می‌گوید در تضاد باشد. برای مثال، در رسانه‌های اجتماعی، خریداران ممکن است از ریاضیات ذهنی استفاده کنند تا بفهمند آیا نسبت فالوورهای اینستاگرام به لایک واقعی است یا خیر.

به نکات زیر در خصوص رضایت مشتریان قبلی توجه کنید:

نظرات مثبت محصولات با امتیاز 70٪ یا بیشتر باشد.

نظرات محصول کیفیت محصول را بیان کند همچنین ویژگی‌های محصول را توصیف نماید.

تعداد و نظرات فالوور در شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام، فیس بوک یا سایر پلتفرم‌ها

نظرات محصول که شامل عکس‌ها و یا ویدیوها می‌شود.

پیوندهایی به پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی فروشگاه که به راحتی در فروشگاه قابل مشاهده است.

بخش رتبه‌بندی و نظرات به وضوح محصول را به عنوان پنج ستاره با 100٪ توصیه محصول خلاصه می‌کند.

بررسی‌های محصول شامل توضیحات ارائه شده توسط مشتری و عکس محصول است.

از بازبین کننده محصول خواسته می‌شود تا توصیفی از محصول خریداری شده، ارائه دهد و به سایر مشتریان کمک کند تا تصمیمات خرید را ساده‌تر کنند.

5. اطمینان حاصل کنید که معامله شفاف و آسان است

همانطور که گفته می‌شود، قیمت چیزی است که می‌پردازید، و ارزش چیزی است که دریافت می‌کنید. در حالی که عکاسی با کیفیت بالا و کپی جذاب به تقویت اعتماد مشتری با انتقال ارزش محصول کمک می‌کند، خریداران همچنین می‌خواهند به راحتی به کل قیمتی که می‌پردازند، با در نظر گرفتن همه تخفیف‌ها و هزینه‌ها در ابتدای خرید دسترسی داشته باشند.

قیمت یک مقدار مشخص و واضح است؛ اما در مورد اینکه محصول ارزش قیمت تعیین شده را دارد یا خیر، ذهنیت زیادی وجود دارد.

در رابطه با معامله شفاف و آسان نکات زیر را بررسی کنید:     

خط مشی بازگشتی که واضح و قابل درک است.

هزینه‌های حمل و نقل را بررسی کنید.

امکان اعمال کدهای تخفیف در سبد خرید و ویرایش محتوای سبد خرید

روش‌های پرداخت آشنا مانند شاپرک را در سایت داشته باشد.

ردیابی وضعیت سفارش و پیرگیری آن

اگر سایت حمل و نقل رایگان دارد؛ ارائه یک خط مشی حمل و نقل رایگان و امکان یافتن جزئیات بیشتر، مانند سرعت تخمینی حمل و نقل و سیاست‌های بازگشت را بررسی کنید.

برجسته کردن یک ارائه دهنده پرداخت قابل اعتماد در بالای صفحه پرداخت

کل هزینه را قبل از نهایی کردن سفارشات با تفکیک همه تخفیف‌ها و کارمزدها به وضوح بیان کنید.

حفظ اعتماد مشتری اغلب برای کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای تازه‌تشکیل شده، یک عامل مهم و دشوار است. شرکت‌هایی که به وعده‌های مشتریان خود عمل می‌کنند، معمولاً اعتماد خود را زیر سؤال نمی‌برند. مهم است که به یاد داشته باشید که اعتماد در زمینه فروشگاه‌های طلا و شمش یک امر ضروری و حیاتی است که هر کسب و کار اینترنتی در این زمینه باید آن را کسب کند. 

چه زمانی بهتر است برای خرید و یا فروش شمش به فروشگاه حضوری مراجعه کنیم؟

 

اگر پول نقدی را که در دست دارید یه سرعت می‌خواهید به شمش و یا طلا تبدیل کنید فروشگاه حضوری می‌تواند گزینه بهتری باشد؛ چراکه با رفتن به این فروشگاه‌ها دیگر زمانی برای ارسال محصول توسط پیک را ندارید.

یک خطر بزرگ برای خرید شمش و طلا به صورت حضوری

زمانی که شما به صورت حضوری اقدام به خرید شمش می‌کنید، بیشتر در معرض دزدی قرار می‌گیرید، زیرا افراد بیشتری در جریان خرید شما هستند؛ همچنین بعد از خرید محصول را به شکل فیزیکی دریافت می‌کنید و در زمان جابه جایی شمش و محصولات طلا بسیار در معرض دزدیده شدن قرار می‌گیرد.

آیا باید شمش و طلا را از یک فروشنده حضوری یا آنلاین بخرم؟

 سفارش فلزات گران‌بها از یک فروشنده آنلاین باعث ایجاد ترس در برخی از مردم می‌شود، و این مسئله یکی از بزرگترین دلایلی است که فروشندگان حضوری فلزات گرانبها و شمش همچنان در بازار مشغول تجارت هستند؛ اما آیا واقعاً منطقی است که به جای اینکه فلزات خود را توسط یک فروشنده معروف و آنلاین خریداری کنید به صورت حضوری و از فروشگاه‌های محلی خرید کنید؟

 در ابتدا، به نظر می‌رسد خرید طلا، نقره و شمش در یک مغازه حضوری مزایای زیادی دارد. شما به جای اینکه منتظر ارسال باشید، بلافاصله خرید خود را دریافت می‌کنید. شما دقیقاً می‌دانید که شمش را از کجا تهیه کرده‌اید و چه شخصی آن را به شما فروخته است، بنابراین اگر مشکلی در خصوص شمش شما وجود داشته باشد، دقیقاً می‌دانید کجا باید بروید و آن مشکل را حل کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که خرید از فروشگاه حضوری به آنها محافظت بیشتری در برابر محصولات جعلی یا غیر قانونی می‌دهد. اینها همه نکات مهم و قابل توجه‌ای است؛ اما ملاحظات مهم دیگری نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال، مغازه‌های طلا و جواهر فروشی معمولاً باید حق بیمه بیشتری را برای محصولات خود دریافت کنند، زیرا باید هزینه‌های سربار و اضافی، از جمله ویترین فروشگاه، اجاره مغازه و ذخیره سازی در محل و بیمه موجودی خود را بپردازند. شما اغلب تمایل دارید که شمش و طلای خود را فوراً در اختیار داشته باشید؛ اما چند روز صبر کردن برای دریافت شمش می‌تواند باعث صرفه جویی زیادی در پول شما شود همچنین فروشگاه‌های آنلاین اغلب تخفیفات بیشتری را برای مشتریان می‌گذارند و تنوع محصولات بالاتر با قیمت‌های مختلف‌تری را دارند.

 

برچسب ها :
به این محصول امتیاز دهید:
یک نظر برای این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شده‌اند.