blog image

تاریخ انتشار: دوشنبه هشت آبان ۱۴۰۲

|    نویسنده : میراث

چرا شمش طلا یک کیلویی بخریم؟

 

قیمت طلا و مصنوعات آن امروزه در کشور ما هر روز و حتی هر ساعت در حال تغییر و نوسان است؛ اما با این وجود مطمئن‌ترین راه برای سرمایه گذاری خرید طلا و نقره است، همانطور که در مقالات پیشین گفته شد، طلا و نقره در برابر شرایط نامناسب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که قیمت‌ها دچار نوسانات می‌شود و ثبات ندارند، می‌تواند به عنوان یک پوشش امن باشد که از اموال و سرمایه‌های شما محافظت می‌کند و آن‌ها را حفظ می‌کند، در بسیاری از مواقع هم با خرید شمش طلا و نقره شما سود بسیاری می‌کنید و ارزش دارایی‌های شما بیشتر از سابق می‌شود.

در بازار، شمش طلا در اندازه‌های گوناگونی عرضه می‌شود که از طرفی تنوع و قدرت خرید شما را افزایش می‌دهد و از طرفی هم شما در انتخاب بهترین مورد مناسب خرید گیج می‌کند.

یک نکته بسیار مهم که قبل از خرید شمش طلا باید به آن توجه کنید، این است که سلایق، نیاز و شرایط مالی خود را ابتدا بررسی کنید و با علم به این سه مورد شما می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید شمش خود داشته باشید؛ چراکه افراد همیشه نیازها و خواسته‌های گوناگون و متفاوتی با یکدیگر دارند و این نیازها وخواسته‌های هر شخص از شخص دیگر به صورت کامل، مجزا و متمایز است.

چرا شمش طلا یک کیلویی؟

خرید شمش‌های طلای 1 کیلویی راهی فوق العاده برای داشتن شمش‌های فیزیکی طلا با هزینه پایین طلا در هر اونس نسبت به قیمت لحظه‌ای و دارای نوسان طلا است. شمش‌های طلای 1 کیلویی 9999 از طلا خالص ساخته شده‌اند که برای خرید ارزش بسیار بالایی دارند و سبد سرمایه گذاری شما را بسیار ارزشمند و گران‌بها می‌کنند.

شمش طلا یک کیلو چیست؟

شمش‌های طلای 1 کیلویی، شمش‌های طلای درجه سرمایه‌گذاری هستند که دقیقاً 1 کیلو، 1000 گرم یا 32.1507 اونس تروی وزن دارند.

شمش های طلا (1 کیلو) دارای ظرافت یا میزان طلا بین 0.995٪ تا 0.9999٪ است. شمش‌های طلای یک کیلویی معمولاً مستطیل شکل هستند و به صورت ریخته گری یا شمش‌های ضرب شده تولید می‌شوند. از آنجایی که آنها توسط طیف وسیعی از پالایشگاه‌ها و ضرابخانه های دولتی تولید می‌شوند، ظاهر یک شمش طلای 1 کیلویی می‌تواند، متفاوت باشد و هر برند شکل ظاهری متفاوتی را برای شمش طلا خود انتخاب می‌کند تا از این طریق خریدار متوجه تفاوت برندهای مختلف شمش طلا بشود.

شمش های طلا 1 کیلویی هم توسط سرمایه دارانی که شمش طلا را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه می‌کنند و هم نزد فروشندگان ارزش بالایی دارد و بسیار به دنبال خرید آن هستند. امروزه شمش‌های طلای 1 کیلویی به سرعت تبدیل به محبوب ترین شمش‌های طلا برای سرمایه گذاران در چین و آسیا شده است و خریداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است؛ بنابراین اگر سرمایه گذاران قصد فروش شمش طلا 1 کیلویی خود را داشته باشند به راحتی مشتری‌های زیادی را پیدا می‌کنند و می‌توانند آن را به پول نقد تبدیل کنند.

شمش‌های طلا (1 کیلو) دارای اندازه مناسب، قیمت مقرون به صرفه هستند و به طور فزاینده‌ای در بازار بین المللی و در سر تا سر دنیا محبوب شده‌اند و مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند یکی از این دلایل محبوبیت این نوع از شمش‌ها در خارج از ایران این است که آنها معمولاً حق بیمه کمتری نسبت به دیگر شمش‌های طلا ( شمش‌های 1 اونس و 10 اونس) دارند.

داشتن شمش‌های طلای 1 کیلویی مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای داشتن شمش طلا یک کیلوگرمی به شرح زیر است:

نقدینگی: شمش‌های طلای یک کیلویی را می‌توان با وجود اندازه بزرگ، به راحتی ذوب کرد و به ارزش ذاتی شمش آن رسید. این بدان معنی است که شما می‌توانید این شمش‌های طلا را بدون مشکل و به راحتی بفروشید و به پول نقد برسید.

حق بیمه در دیگر کشورها: حق بیمه ارزش شمش از ارزش مذاب آن کسر می‌شود که به سرمایه گذاران امکان می‌دهد هنگام سرمایه گذاری در شمش‌های طلای 1 کیلویی، سود بیشتری از پول خود دریافت کنند. علاوه بر این، از آنجایی که این محصولات شمش با اندازه بزرگ سود بیشتری در فروش مجدد دارند، تمایل دارند ارزش خود را بهتر حفظ کنند.

امنیت: طراحی منحصر به فرد شمش‌ها با اندازه بزرگ‌تر آنها باعث شده است که دستکاری آنها را حتی در صورت دزدیده شدن سخت تر می‌کند زیرا بدون شناسایی وبا وجود طراحی آن‌ها به سختی ذوب می شوند.

تنوع: اندازه بزرگ‌تر این شمش‌های طلای 1 کیلویی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به دلیل نقدینگی بالایی که از ذوب این شمش‌های طلا به شکل کوچک‌تری حاصل می‌شود، سبد خود را با ریسک کمتری نسبت به سایر وسایل سرمایه‌گذاری متنوع کنند.

مدیریت ثروت: سرمایه‌گذارانی که مقادیر زیادی شمش طلای یک کیلویی خریداری کرده‌اند، می‌توانند آن‌ها را در صندوق‌های امانات نزدیک محل زندگی خود یا در صندوق‌هایی که بانک‌ها در صورت داشتن حساب در آنها و پرداخت یک میزان مشخص پول که در هر بانکی متفاوت است، نگهداری کنند تا به این ترتیب از خطر دزدیده شدن شمش طلا کاسته شود.

چه نوع دیگری از محصولات شمش طلا را باید برای سرمایه گذاری در نظر بگیرم؟

سرمایه گذاران به طور معمول 1 کیلو شمش طلا می‌خرند تا قیمت کمتر طلا را در هر واحد پرداخت کنند. آنها معمولاً شمش‌های طلا را در محل‌های ذخیره سازی امن نگه می‌دارند و به ندرت شمش را تحویل می‌گیرند. سرمایه‌گذاران همچنین شمش‌های طلا (10 اونس و 1 اونس) را به‌عنوان جایگزینی برای خرید شمش‌های طلای کیلویی خریداری می‌کنند، زیرا آنها افزایش نقدینگی بالقوه این اندازه از شمش‌ها را در بحران‌های مالی موجود در جامعه ترجیح می‌دهند.

برای سرمایه‌گذارانی که بر مبنای بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، ترکیبی از فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون شمش طلا بهترین روش است.

یک شمش طلا یک کیلویی چقدر می‌ارزد؟

قیمت طلا شمش طلا یک کیلویی با استفاده از سه جزء محاسبه می شود:

قیمت لحظه ای طلا: قیمت گرمی طلا که در تابلو اعلانات صرافی‌ها و یا در سایت‌ها اعلام می‌شود.

وزن شمش طلا: وزن طلای خالص در یک شمش طلا که در حال خرید آن هستید، یافت می‌شود. یک شمش طلای یک کیلویی دارای 999/0 یا 9999/0 قطعه طلای خالص است.

حق بیمه قیمت طلا: حق بیمه قیمت طلا به عنوان درصدی تعدیل تعریف می‌شود که از ارزش قیمت لحظه‌ای طلا شمش طلا اضافه یا کسر می شود. حق بیمه طلای یک شمش طلا با توجه به هزینه‌های تولید، پالایش، ساخت، تعیین می‌شود.

قیمت شمش طلا نیز تحت تأثیر عرضه و تقاضا در بازار و مقدار طلایی که مشتری به دنبال سرمایه گذاری است، می‌باشد.

 

 

برچسب ها :
به این محصول امتیاز دهید:
یک نظر برای این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شده‌اند.