blog image

تاریخ انتشار: سه شنبه دو آبان ۱۴۰۲

|    نویسنده : میراث

پالایشگاه پامپ

پامپ

پالایشگاه پامپ در سوئیس یک گروه پالایشگاه و شمش فلزات گران‌بها است که مالک و اداره کننده بزرگترین پالایشگاه‌های فلزات گران‌بها در جهان محسوب می‌شود و محصولات شمش را تولید می‌کند که در بازارهای شمش‌های فلزی گران‌بها مورد استقبال قرار می‌گیرند. پالایشگاه پامپ سوئیس یکی از شرکت‌های تابعه MKS سوئیس است و در سال 1977 در تیچینو افتتاح شد.

BullionStar دارای قیمت‌های بازار طلای سوئیس است و پامپ یک بازیگر اصلی در بازار طلای سوئیس است و به خاطر شمش‌های طلا در سوئیس شناخته شده است. پامپ به دلیل تولید شمش‌های طلای 24 عیار و شمش‌های نقره با بالاترین کیفیت شناخته شده است. پامپ سوئیس اولین پالایشگاهی است که از طرح‌های هنری بر روی شمش‌های طلای ضرب شده خود استفاده کرده است.

PAMP Suisse و MKS Histories

Produits Artistiques Métaux Précieux (PAMP) در سال 1977 در ایالت تیچینو سوئیس به عنوان یک شرکت ثبت شده، تاسیس شد. این پالایشگاه در Castel San Pietro، نزدیک مرز ایتالیا در بخش جنوبی تیچینو واقع شده است. همچنین در داخل دو پالایشگاه طلای بزرگ دیگر در سوئیس، Valcambi و Argor-Heraeus قرار دارد. ( درباره این دو پالایشگاه در مقاله معروف ترین پالایشگاه‌های شمش در سوئیس اطلاعاتی قرار داده شد.)

این سه پالایشگاه در جنوب تیچینو برای حمایت از مشتریان در تجارت جواهرات طلای ایتالیا ساخته شدند، این پالایشگاه بزرگترین بازار جواهرات طلا در جهان شناخته شد. پامپ در ابتدا یک تولید کننده داخلی شمش طلا در مقیاس کوچک بود.

MKS در شهر ژنو در سال 1979 تاسیس شد. MKS توسط محمود قاسم شکرچی تأسیس شد. در دهه 1960 و در اوایل دهه 1970، شکرچی به یک دلال طلای محبوب از بیروت تبدیل شد و در سال 1976 به سوئیس نقل مکان کرد. MKS پس از ایجاد شراکت با پالایشگاه پامپ شروع به فروش شمش‌های طلای آن در خاورمیانه کرد. MKS بخش قابل توجهی از این پالایشگاه را در سال 1981 به دست آورد.

MKS اولین دفتر خارج از کشور خود را در سیدنی استرالیا در سال 1998 تاسیس کرد. MKS دفاتر جدیدی را در بازارهای عمده طلا از جمله استانبول، دبی، بانکوک، سنگاپور و هنگ کنگ افتتاح کرده است. MKS در سال 2001 Manfra، Tordella & Brookes (MTB) را در نیویورک خریداری کرد.

پامپ و MMTC تاسیسات پالایشگاهی مشترک خود را در سال 2008 در هند تاسیس کردند. MMTC بزرگترین واردکننده کالاهای هندی (به استثنای نفت) و همچنین بزرگترین واردکننده شمش طلا و تامین کننده اصلی طلا برای جواهرسازان، دلالان شمش و صادرکنندگان طلا است.

ساختار سازمانی MKS PAMP

MKS PAMP ، شرکت مادر این گروه در آمستردام، هلند مستقر است. مدیر مالی این گروه در آمستردام حضور دارد که توسعه استراتژیک کسب و کار، توسعه مالی و سایر عملکردها را ارائه می‌دهد.  MKS PAMP شامل سرمایه گذاری‌های زیر است:

Manfra، Tordella & Brookes (MTB) در نیویورک

PAMP SA در تیچینو

سرمایه گذاری مشترک پالایشگاه MMTC-PAMP در دهلی، هند

دفتر مرکزی MKS در ژنو قرار دارد.

پالایشگاه PAMP Suisse

پالایشگاه پامپ در سوئیس،  ظرفیت پالایش بیش از 450 تن طلا و بیش از 600 تن نقره در سال را دارد. پامپ پلاتین و همچنین پالادیوم را با پتانسیل کلی 30 تن سالانه برای گروه فلزات پلاتین پالایش می‌کند.

این پالایشگاه می‌تواند فلزات گران‌بها را از هر ماده حاوی فلز مانند ضایعات معدنی یا زباله‌های حاصل از بازیافت و صیقل حذف کند شمش‌های موجود خود را به شمش‌های فشرده‌تر تبدیل کند.

محصولات این پالایشگاه: 1- سکه هایی که ضرب شده 2- شمش 3-سکه های یادبود 4-آلیاژهای ساخته شده از شمش و مفتول برای استفاده در صنعت جواهرسازی 5- دانه نقره طلا و پالادیوم 6- اسفنج پلاتین

پامپ یکی از پنج پالایشگاهی در سراسر جهان است که برای پیوستن به شورای داوران تحویل خوب انجمن بازار شمش لندن انتخاب شده است. نمایندگان با ارزیابی متقاضیان پالایش، ارائه مشاوره فنی و تجزیه و تحلیل نمونه‌های فلزی سایر پالایشگاه‌ها، اطمینان حاصل می‌کنند که سیستم تحویل کالا انجمن بازار شمش لندن به خوبی اجرا می‌شود.

شمش‌های توزیع خوب از پامپ به عنوان تسویه حساب در برجسته ترین بازارهای نقطه‌ای و آتی طلا در جهان، از جمله تام در ژاپن، COMEX در ایالات متحده، DMCC در دبی، و بورس طلای شانگهای در چین شناخته می‌شوند. MKS یکی از شش شرکت کننده در قیمت‌های مرجع برای تعمیر طلای شانگهای است.

پامپ و MKS هر دو عضو سازمان طلا و فلزات گران‌بها سوئیس "انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان فلزات گران‌بها سوئیس ASFCMP" هستند.

پامپ انواع محصولات شمش را تولید می‌کند.

شمش‌های طلای ریخته گری 50 گرم، 100 گرم، 250 گرمی و 500 گرمی 1 کیلویی و 400 اونس طلای ریخته گری پامپ، به راحتی در دسترس هستند. شمش‌های نقره ریخته گری در انداز‌ه‌های 500 گرم، یک کیلوگرم و 1000 پوند موجود می‌باشد. شمش‌های ریخته گری بزرگ پالادیوم و پلاتین با اندازه 6 کیلوگرم تولید می‌شود.

پامپ شمش‌هایی را با وزن 5 گرم، 10 گرم، 20 گرم ، 50 گرم ، 100 گرم ، 250 گرم، 500 گرم و 1 کیلوگرم و شمش‌های کوچکتر که بین 0.3 گرم تا 1 گرم است، تولید می‌کند. شمش 1 اونس، 1/2 اونس، 0.25 اونس ، 5 اونس، 10 اونس و همچنین شمش‌های 20 اونسی عرضه می‌شوند.

 Lady Fortunالهه رومی فورچون روی بیشتر شمش‌‌های ضرابخانه طلا نقش بسته است. طرح‌های رز همراه با مجسمه بیشتر در اندازه‌های مختلف اونس کوچک و گرمی ارائه می‌شوند.

پامپ همچنین یک سری شمش "Lunar" با ضرب طلا ساخته است که با علائم حیوانات چینی تزئین شده است. شمش‌های ساخته شده از نقره ضرب شده توسط این پالایشگاه در شکل‌ها و اندازه‌های یکسانی مانند شمش‌های ضرب شده با طلا و همچنین شمش‌های پالادیوم و پلاتین هستند و در وزن‌های گوناگونی شمش در این پالایشگاه ضرب می‌شود.

ظروف طلای پامپ از نظر کیفیت، خلوص، محتوای طلا و وزن جایگاه بالایی را در بازار کسب کرده‌اند. شمش‌های طلا پامپ با استفاده از گواهی سنجش که دارای امضای سنجشگر و شماره شناسایی است، احراز هویت می‌شود. شماره سریال باید با شماره حک شده بر روی نوار مطابقت داشته باشد. شماره سریال منحصر به فرد است.

MMTC دهلی

پامپ در سال 2008 یک سرمایه گذاری مشترک با MMTC به هند در سال 2008 برای ساخت و راه اندازی یک پالایشگاه طلا و نقره تاسیس کرد. MMTC-PAMP هند Pvt. Ltd. نام رسمی شرکت سرمایه گذاری مشترک است. دفتر شرکت MMTC PAMP در منطقه موسسه Qutab در دهلی نو واقع شده است، اما پالایشگاه در منطقه Mewat واقع در ایالت هاریانا، در جنوب دهلی نو قرار دارد.

این پالایشگاه تحت نظارت فنی و زیر نظر پامپ سوئیس می‌باشد. این پالایشگاه سنگ معدن نقره و طلا را از تجهیزات معدنی وارداتی و همچنین ضایعات جواهرات نقره و طلا را از منابع داخلی استخراج می‌کند؛ پامپ تخصص پردازش بسیاری دارد. کارخانه MMTC PAMP ظرفیت سالانه 100 تن پالایش طلا و همچنین ظرفیت پالایش نقره 600 تن در سال دارد.

MMTC-PAMP انواع شمش‌های طلای ریخته گری و ضرب شده را ارائه می‌دهد که وزن آنها می‌تواند به 12.5 کیلوگرم (400 اونس) برسد. شمش‌های طلا ریخته گری شده را می‌توان در 100 گرم، 1 کیلوگرم و 12.5 کیلوگرم از این پالایشگاه خریداری کرد.

پالایشگاه‌هایی که شمش‌های طلای پامپ در سوئیس را ضرب می‌کنند، در اندازه‌های مختلف از 1 گرم تا 100 گرم شمش‌‌ها را تولید می‌کنند. آنها با طراحی شمش نیلوفر آبی متمایز می‌شوند و شمش‌های نقره‌ای که ضرب می‌شوند در اندازه‌های مختلف از 5 گرم تا یک کیلوگرم هستند. علاوه بر این، تحت مجوز The Royal Mint، MMTC-PAMP  سکه طلای مستقل در هند تولید می‌شود.

انجمن بازار شمش لندن (LBMA) شمش‌های نقره و طلای پامپ بزرگ MMTC را تایید کرده است تا در فهرست تحویل خوب نقره و طلا گنجانده شوند. تنها پالایشگاه فلزات گران‌بها در صنعت طلای هند در این لیست MMTC PAMP گنجانده شده است همچنین پامپ یک پالایشگاه معتبر بورس کالا (MCX) است.

توزیع شمش پامپ

شمش پامپ از طریق فروشگاه‌ها برای سرمایه گذاران و مجموعه داران فلزات گران‌بها در دسترس است. پامپ سوئیس یک عمده‌فروش رسمی از طیف شمش خود در بازار عمده‌فروشی است، مانند MKS Suiss و سایر دفاتر MKS در سراسر جهان که شامل سنگاپور، استانبول، سیدنی و مالزی می‌شود.

پامپ وابسته به Manfra، Tordella & Brookes (MTB) بزرگترین عمده فروش ایالات متحده در صنعت ایالات متحده است. بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات پامپ را ارائه می‌دهند، با این حال، آنها تنها بخش کوچکی از بازار فروش را شامل می‌شوند. همه به طور مستقیم از طریق پامپ ، MKS یا MTB خرید می‌کنند. BullionStar یک مثال خوب در این زمینه است.

PAMP، MKS، و MTB نیز تامین کنندگان رسمی سکه‌های شمش ضرابخانه در جهان هستند.

به طور کلی سوئیس یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای شمش طلا و نقره محسوب می‌شود؛ چراکه پالایشگاه‌های بسیار مطرح و قدری را در خود جای داده است.

 

 

برچسب ها :
به این محصول امتیاز دهید:
یک نظر برای این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شده‌اند.