blog image

تاریخ انتشار: شنبه شش آبان ۱۴۰۲

|    نویسنده : میراث

تعبیر خواب طلا

 

تعبیر خواب چیست؟

روانشناسان چهار نظریه اصلی در مورد اینکه خواب ممکن است به چه معنا باشد، دارند.

نظریه‌های تعبیر خواب

در حالی که تئوری‌های زیادی برای توضیح اینکه چرا خواب می‌بینیم وجود دارد، هیچ کس هنوز به طور کامل هدف آنها را درک نکرده است، و اطلاعات کاملی در مورد اینکه خواب‌های ما چه معانی می‌دهند در دسترس نیست. رویاها می‌توانند پر از راز باشند و درک معنای رویاهای ما می‌تواند کاملاً گیج کننده باشد.

محتویات رویاهای ما می‌تواند به طور ناگهانی تغییر کند، عناصر عجیب و غریب داشته باشد، یا ما را با تصاویر وحشتناک بترساند. بسیاری باور دارند که رویاهای ما معنایی مختلفی دارند که در زندگی ما اثر می‌گذارند و اتفاقاتی را در آینده رقم می‌زنند.

تعابیر مختلف رویاها

برخی از محققان برجسته، معتقدند که رویاها به احتمال زیاد هیچ هدف واقعی ندارند و اثری در زندگی ما نمی‌گذارند. با این وجود، تعبیر خواب به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. در حالی که تحقیقات هدفی را برای رویاها نشان نداده است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رویاها معنایی دارند.

نظریه‌هایی در مورد اینکه چرا ما رویای ساده شده را می‌بینیم

فروید: رویاها راهی به سوی ذهن ناخودآگاه

زیگموند فروید در کتاب خود (تعبیر رویاها)  گفت که محتوای رویاها با برآورده شدن آرزوها مرتبط است. فروید معتقد بود که محتوای آشکار یک رویا، یا تصاویر واقعی و رویدادهای رویا، برای پنهان کردن محتوای نهفته یا خواسته های ناخودآگاه رویاپرداز عمل می‌کند. فروید همچنین چهار عنصر از این فرآیند را که از آن به عنوان کار رویایی یاد می‌کند، توصیف کرد:

تراکم: ایده‌ها و مفاهیم مختلفی در یک رویا نمایش داده می‌شوند. اطلاعات مختلف و زیاد در یک فکر یا تصویر واحد فشرده می‌شود.

جابه‌جایی: این عنصر کار رویا، قسمت کم اهمیت خواب را به یاد می‌آورد و قسمتی که یک معنا احساسی نهفته دارد را نادیده می‌گیرد.

نمادسازی: در اینجا ایده‌های مهم که در رویا سرکوب شده‌اند را با گنجاندن اشیایی که قرار است نماد محتوای پنهان رویا باشند، سانسور می‌کند و به این ترتیب ایده‌های مهم رویا توسط این نهادهای سانسور شده، برای ما آشکار نمی‌شوند.

بازبینی ثانویه: در طول این مرحله نهایی از فرآیند رویا، فروید پیشنهاد کرد که عناصر عجیب و غریب رویا به منظور قابل درک کردن رویا سازماندهی مجدد می‌شوند و در نتیجه محتوای آشکار رویا تولید می‌شود.

یونگ: کهن الگوها و ناخودآگاه جمعی

در حالی که کارل یونگ اشتراکاتی با فروید داشت، او احساس می‌کرد که رویاها بیش از بیان آرزوهای سرکوب شده هستند. یونگ پیشنهاد کرد که رویاها هم ناخودآگاه شخصی و هم ناخودآگاه جمعی را آشکار می‌کنند و معتقد بود که رویاها برای جبران بخش‌هایی از روان که در زندگی بیداری توسعه نیافته است عمل می‌کنند.

یونگ همچنین پیشنهاد کرد که کهن الگوهایی مانند آنیما، سایه و آنیموس اغلب اشیاء یا چهره‌های نمادین در رویاها نشان داده می‌شوند. او معتقد بود این نمادها نشان دهنده نگرش‌هایی هستند که توسط ذهن خودآگاه سرکوب می‌شوند.

بر خلاف فروید، که اغلب پیشنهاد می‌کرد نمادهای خاص نشان‌دهنده افکار ناخودآگاه خاص هستند، یونگ معتقد بود که رویاها می‌توانند بسیار شخصی باشند و تعبیر این رویاها مستلزم دانستن اطلاعات زیادی درباره فردی که خواب را دیده، است.

هال: رویاها به عنوان یک فرآیند شناختی

کالوین اس هال پیشنهاد کرد که رویاها بخشی از یک فرآیند شناختی هستند که در آن رویاها به عنوان تصور عناصر زندگی شخصی ما عمل می‌کنند. هال  با تجزیه و تحلیل هزاران خاطرات رویایی از شرکت کنندگان به دنبال مضامین و الگوها بود و در نهایت یک سیستم کدگذاری کمی ایجاد کرد که آنچه در رویاهای ما وجود دارد را به چند دسته تقسیم کرد.

طبق نظریه هال، تعبیر خواب مستلزم دانستن موارد زیر است:

اعمال خواب بیننده در رویا

اشیاء و اشکال در خواب

تعامل بین بیننده و شخصیت های رویا

تنظیم رویا، انتقال، و نتیجه

هدف نهایی این تعبیر خواب، درک خواب نیست، بلکه درک خواب بیننده است. تحقیقات هال نشان داد که ویژگی‌هایی که افراد در بیداری از خود نشان می‌دهند همان ویژگی‌هایی است که در رویاها بیان می‌شود.

Domhoff: رویاها به عنوان بازتاب زندگی بیداری

G. William Domhoff یک محقق برجسته رویا است که با Calvin Hall در دانشگاه میامی تحصیل کرده است. در مطالعات گسترده در مورد محتوای رویاها، Domhoff دریافته است که رویاها منعکس کننده افکار و نگرانی‌های زندگی فردی است که خواب می‌بیند.

دامهوف یک مدل عصبی-شناختی از رویاها را پیشنهاد می‌کند که در آن فرآیند رویا دیدن از فرآیندهای عصبی و سیستمی از طرحواره‌ها ناشی می‌شود. او پیشنهاد می‌کند که محتوای رویا از این فرآیندهای شناختی ناشی می‌شود.

رواج تعبیر خواب

از دهه1970، تعبیر خواب به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. کتاب آن فارادی به نام «بازی رویایی» در سال 1974، تکنیک‌ها و ایده‌هایی را بیان می‌کند که هر کسی نمی‌تواند از آن برای تعبیر رویاهای خود استفاده کند. امروزه، مصرف کنندگان می‌توانند کتاب‌های متنوعی را خریداری کنند که فرهنگ لغت رویاها، راهنمای نمادها و نکاتی برای تعبیر و درک رویاها ارائه می‌دهد.

تحقیقات رویایی بدون شک به رشد فردی کمک بسیاری می‌کنند.

؟چگونه سوگیری‌ها بر تعبیر خواب تأثیر می‌گذارد

محققان کری موروج و مایکل نورتون رویاهای بیش از 1000 نفر از ایالات متحده، هند و کره جنوبی را مطالعه کرده‌اند. چیزی که آنها کشف کردند این بود که تعداد کمی از دانشجویان کالج که در این تحقیق شرکت کردند، معتقد بودند که رویاهای آنها صرفاً پاسخ مغز به تحریکات تصادفی است. درعوض، بیشتر این تصور فروید را تایید کردند که رویاها آرزوها و امیال ناخودآگاه را آشکار می‌کنند.

با این حال، آنچه آنها کشف کردند این بود که وزن و اهمیتی که مردم برای رویاهای خود قائل هستند تا حد زیادی به تعصبات آنها بستگی دارد. اگر افراد رویاها و خواب‌های منفی را به افرادی که قبلاً آنها را دوست نداشتند، ربط دهند، رویا را بیشتر به یاد می‌آورند و برعکس آنها اگر رویاهای مثبت را به دوستان یا عزیزانشان ربط دهند، بیشتر احتمال دارد که رویاهای مثبت را جدی بگیرند و آن را به یاد بیاورند.

به عبارت دیگر، افراد انگیزه دارند که رویاهای خود را به گونه‌ای تعبیر کنند که از باورهای موجود در مورد خودشان، جهان و افراد اطرافشان پشتیبانی کند و به آنها مربوط شود، چراکه افراد می‌خواهند جهان پیرامون و خواب خود را با اطلاعات و جهان بینی خودشان تعبیر کنند تا معنا برای آنها آشکار شود.

 محققان دریافتند که مواردی مانند سوگیری تایید و سوگیری خودخواهانه می‌تواند بر نحوه پاسخ افراد به رویاهای خود تأثیر بگذارد.

به گفته محققان، از آنجایی که مردم تمایل دارند رویاهای خود را جدی بگیرند، این رویاها همچنین می‌توانند به نوعی پیشگویی در مورد آینده خود تبدیل شود. اگر خواب ببینید که در امتحان مردود می‌شوید، ممکن است انگیزه کمتری برای مطالعه داشته باشید یا حتی آنقدر استرس داشته باشید که عملکرد ضعیفی در زمان امتحان داشته باشید.

رویاها ممکن است معنی داشته باشند یا نداشته باشند؛ اما واقعیت این است که تعبیر خواب به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده است. برخی از افراد حتی تصمیمات اصلی زندگی را بر اساس محتوای خواب‌های خود قرار می‌دهند.

تعبیر خواب طلا

دیدن طلا در خواب

طلا در رویاها معمولاً در افرادی که به اقتصاد خود اهمیت می‌دهند بیشتر اتفاق می‌افتد. رویای طلا از افراد جاه طلب می‌آید و مشتاق قدرت و ثروت است. این فلز گران‌بها نمادی از سلطنت، ظرافت و اعتبار است. این ماده عمدتاً برای جواهرات مختلف و همچنین برای ساخت سکه استفاده می‌شود.

دیدن طلا در رویای مثبت و منفی شخصیت ما را آزار می‌دهد. در حالی که جاه طلبی ما را به رشد حرفه ای ترغیب می‌کند، این می‌تواند ما را به سمت نابودی یا شکست سوق دهد. در زیر به برخی از تعابیر احتمالی رویای طلا می‌پردازیم.

برخی از منابع تعبیراتی برای دیدن طلا در خواب آورنده‌اند؛ اما از صحت و درستی کامل آنها اطلاعات دقیقی در دست نداریم.

تعبیر خواب طلا

رویای یافتن جواهرات طلا

رویاهایی که در آن گردنبند، دستبند و گوشواره طلا می بینید به این معنی است که در مدت کوتاهی موفق خواهید شد.

رویای فروش طلا

می‌تواند از جانب افرادی باشد که مشکلات اقتصادی دارند. آنها درگیر پرداخت وام مسکن، هزینه‌های روزانه خود هستند و می‌توانند رویاهایی داشته باشند که به نظر می‌رسد برای فروش گوشواره، گردنبند یا انگشتر خود به یک مغازه طلافروشی بروند.

رویای خرید طلا

اگر وضعیت اقتصادی شما اضطراری است و بحران مالی ندارید، شاید آرزوی خرید طلا را داشته باشید. شما رویای خرید طلا را دارید زیرا ناخودآگاه شما را به سمت کسب و کار جدید سوق می‌دهد.

قاشق و چنگال طلا

اگر قاشق و چنگال طلا یا جواهرات مجلل را دیدید به این معنی است که شما یک الگو هستید و شما برتر از دیگران به نظر می‌رسید.

طلای شما دزدیده شده است

بسیاری از مفسران این خواب را اینگونه تعبیر می‌کنند که ضرر قابل توجهی خواهید داشت.

رویای انگشترهای طلا

این رویا مربوط به رویای ازدواج است. با توجه به آنچه در خواب اتفاق می‌افتد می توان به تمایل یا امتناع شما از ازدواج تعبیر کرد.

رویاهایی که با طلا احاطه شده‌اند به این معنی است که شما تمام ابزارهای لازم برای پیشرفت را دارید.

رویای دفن طلا با خرد و دروغ همراه است. شاید دلیل خوبی برای بی تفاوتی نسبت به دنیا داشته باشید، نخواهید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی نشان‌دهنده تمایل به دروغ گویی است.

رویای یافتن طلا به این معنی است که به مرحله بزرگی از رضایت شخصی نزدیک می‌شوید. با وجود ناامیدی که در زندگی دارید؛ اما باز هم دست از تلاش برنمی‌دارید.

رویای یافتن معدن طلا اشاره به نیاز داشن به اعترافات اجتماعی است.

از دست دادن طلا در خواب نشان می‌دهد که از تصمیماتی که به تازگی گرفته‌اید، احساس رضایت و خوشنودی ندارید.

رویاهای بدست آوردن تعداد زیادی سکه طلا نماد کسب موفقیت و سعادت در آینده است.

به طور کلی، رویای طلا نشان دهنده قدرت، ثروت و فرصت برای تحقق بالاترین خواسته هایمان است. دیدن طلا در خواب بیانگر این است که آینده شما فقط به تصمیمات درست یا اشتباهی که امروز می‌گیرید، بستگی دارد. و همچنین به این معنی است که باید در مدیریت امور مالی مراقب باشید و هوشمندانه عمل کنید.

یافتن شمش طلا یا شمش طلا: پول خود را از دست می‌دهید یا متناسب با اندازه یا تعداد شمش‌های طلا با مشکل مواجه می‌شوید. در غیر این صورت، بیننده خواب توسط رئیسش مجبور به انجام کاری بر خلاف میل خود می‌شود یا باید در قبال اشتباهی ککه مرتکب شده است، جریمه بپردازد.

ذوب طلا: درگیر یک رسوایی می شود و یا ممکن است در زندگی واقعی فرد یک آرزوی را از دست داده و نتوانسته به آن برسد و از این اوضاع رنج می‌برد همچنینی به این قضیه بسیار فکر می‌کنند.

دیدن خانه از طلا یا آبکاری شده: خانه ممکن است آتش بگیرد.

ساخت شمش‌های طلا: فرد ممکن است کار جدیدی را آغاز کرده و در تلاش برای رسیدن به هدف مهمی باشد.

دیدن دست‌های طلایی : نشان دهنده طمع داشتن در زندگی است و یا ممکن است در سلامتی جسمی فرد مشکلی داشته باشد.

دیدن چشم از طلا:  احتمال دارد فرد مشکلی در بینایی داشته باشد.

بخشش یک قطعه بزرگ طلا: جایگاه اجتماعی و شغلی فرد ارتقاء می‌یابد.

تبدیل طلا به نقره: فرد وضعیت نامناسبی دارد و در زندگی جایگاهش تنزل پیدا کرده است.

تبدیل نقره به طلا: تغییری برای بهتر شدن در زندگی.

لباسهای بالاتنه که با طلا مزین شده است، مانند نقاب، مقنعه و غیره: هرکس آن را بپوشد به خدا نزدیکتر می‌شود؛ اما اگر فقط مالک آنها باشد، تجربه تلخی را تجربه خواهد کرد. خداوند استعداد او را آزمایش خواهد کرد.

  رویای طلا و یا نقره خالص: نماد نیات صادقانه، صداقت و تحقق وعده‌ها است.

رویای وسایلی که با طلا روکش شده‌اند: تقلید و دروغ. ممکن است فرد در زندگی دروغ بسیاری شنیده و به تازگی متوجه این دروغ‌ها شده است.

ورق‌های طلا یا نقره: اقدامات کوتاه مدت، آشفتگی‌ها، غیبت و فراموشی. یعنی کارهایی را بدون برنامه انجام می‌دهد و در کوتاه مدت آن را ترک می‌کند.

رویای دیدن یک تاجر طلا: اشاره به کسانی که فضیلت و رذیلت را جمع می‌کنند، دارد.

رویای دیدن طلا بسیار و گنج: مفسران معتقدند که طلای فراوان اشاره به ثروتمند شدن فرد دارد و یا ممکن است فرد به یک ثروت باد آورده و سریع برسد به عنوان مثال در یک مسابقه برنده شود و صاحب پول زیادی بشود و یا ممکن است پولی را که در گذشته به کسی داده و آن را فراموش کرده، را دوباره پس بگیرد و پول به نزد صاحبش بازگردد.

رویای سکه‌های طلا: اگر مبدأ و مقدار آنها ناشناخته باشد و بیش از چهار عدد باشد، تعبیر آن تا حدودی ناخوشایند است. این نشان دهنده اندوهی است که او در آینده تجربه خواهد کرد. دریافت هر یک از اینها به منزله لطمه به آبروی او خواهد بود. این به نوبه خود منجر به اختلاف یا نزاع می‌شود؛ اما اگر مقدار آنها مشخص شود، موضوع از جدیت کمتری برخوردار است، به موقع حل خواهد شد و مشکلات زیادی را برای فرد به همراه نمی‌آورد.

رویا ذوب طلا، نقره و دیگر فلزات گران‌بها: اگر شخصی خود را در حال ذوب طلا ، نقره، آهن یا شمش ببیند و هر یک از آنها را به شکلی مانند سکه درمی‌آورد، به این معنی است که مورد تهمت و غیبت مردم قرار می‌گیرد.

رویای یک سکه طلا بدون هیچ نشانی: اگر فردی این مورد را در خواب خود مشاهده کند، به این معنی است که پسری در خانه او متولد می‌شود و یا خودش صاحب فرزند می‌شود.

رویا تعدد سکه طلا: اگر فردی در خواب تعدادی سکه ببیند و شمارش آن را به یاد داشته باشد، نشان دهنده فرزندان او هستند که شماره آنها به اعدادی که در خواب دیده بود، بستگی دارد.

رویا یک گردنبند نقره یا طلا که دارای سنگ‌های قیمتی است: دیدن موارد فوق در خواب به این معنی است که شخص برای حفظ اعتماد به کسی یا موقعیتی تلاش می‌کند. گاهی جواهرات، اگر استخراج شود و مقدار آنها معلوم نباشد، به معنای ثروتی است که انسان از آن بهره فراوان می‌برد و در راه درستی خرج می‌شود.

رویا دیدن علف خشک در خواب: علف خشک به معنا این است که فرد به دریافت طلا در آینده نزدیک است و ممکن است صاحب آنها شود.

 

برچسب ها :
به این محصول امتیاز دهید:
یک نظر برای این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شده‌اند.