blog image

تاریخ انتشار: دوشنبه بیست و چهار مهر ۱۴۰۲

|    نویسنده : میراث

طلا مدرن در مقابل طلای عتیقه

 

طلا عمدتاً بر اساس رنگ و عیار آن دسته بندی می‌شود. خلوص طلا با درصد آن در آلیاژ تعیین می‌شود. طلای خالص 24 عیار است. اما برای ساختن زیورآلات بسیار شکل پذیر است. به همین دلیل است که زرگران از آلیاژ برای ساختن زیور آلات استفاده می‌کنند. بالاترین خلوص طلا در آلیاژ 22K است. رنگ طلا به دلیل فلز موجود در آلیاژ متفاوت است. طلای معمولی طلای زرد آلیاژی با نقره و مس است. وقتی نسبت طلا بیشتر باشد، رنگ زرد برجسته‌ای به وجود می‌آید. شما با تغییر نسبت فلزات موجود در آلیاژ، رزگلد به دست می‌آورید. وقتی فلزاتی مانند پلاتین یا نیکل در آلیاژ وجود دارد، طلای سفید بدست می‌آید. به همین ترتیب، افزودن نقره به تنهایی یا همراه با ترکیب مس و روی به طلا رنگ سبز می‌دهد و از این رو طلای سبز به دست می‌آید.

جواهرات آنتیک طلا چیست؟

طلا یکی از عناصر مورد تقاضا در جهان است. طلای عتیقه نیز طلای واقعی است. هر قطعه از جواهرات طلایی که بیش از 100 سال قدمت داشته باشد تحت جواهرات عتیقه معتبر قرار می‌گیرد. طلای عتیقه را می‌توان در رنگ‌های مختلفی مانند طلای زرد، طلای سفید و رزگلد نیز یافت. اما تفاوت زیادی با طلای زرد مدرن و رزگلد مدرن دارند.

طلای مدرن در مقابل طلای عتیقه

سال‌ها قبل طلا توسط جواهرسازان با آلیاژهایی با نسبت‌های مختلف ساخته می‌شد. این آلیاژها هر بار که ترکیب تغییر می‌کرد، رنگ‌های متفاوتی می‌دادند. اگر به یک جواهرفروش مراجعه کنید و طلای عتیقه و مدرن آنها را با هم مقایسه کنید، به راحتی می‌توانید، تفاوت را ببینید. طلای عتیقه معمولاً گرمتر از طلای مدرن با رنگ مسی بیشتر از طلا است. طلای عتیقه انواع مختلفی دارد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: عتیقه‌های پر شده از طلا، عتیقه‌های با روکش طلا، عتیقه‌های طلایی رول شده، عتیقه‌های محفظه طلا و غیره.

امروزه، ساخت طلا یک روش استانداردتر است و تقریباً هر جواهرسازی در هنگام مخلوط کردن فلزات در آلیاژ از نسبت های یکسانی پیروی می کند. طلای عتیقه همیشه علامت گذاری نمی شود زیرا تا سال 1973 از نظر قانونی لازم نبود. عتیقه‌های قدیمی به ندرت علامت گذاری می‌شدند. همچنین، در طول قرن 18 تا اوایل قرن 20، علامت گذاری برای کسانی که در یک کمیسیون کار می‌کردند بسیار پرهزینه بود.

آیا ارزش طلای عتیقه بیشتر از طلای مدرن است؟ اگر چنین است، چرا طلای عتیقه گرانتر از طلای مدرن است؟

تمام طلاها یکسان هستند و هزینه‌ها تغییری نمی‌کند چه جواهرات آنتیک باشد یا مدرن باشد. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که به طلای عتیقه ارزش بیشتری نسبت به طلای مدرن می‌دهد.

نادر بودن

عتیقه جات کمیاب است. مهم نیست که چقدر سعی می‌کنید آنها را بازسازی کنید، آنها نمی‌توانند ارزش یکسانی داشته باشند.

ساخت

جواهرات مدرن بیشتر توسط ماشین آلات تولید می‌شوند. به استثنای برخی از جواهرات سفارشی پیشرفته، همه آنها به تولید انبوه می‌رسند. می‌تواند کپی‌های زیادی از یک قطعه وجود داشته باشد. از سوی دیگر، جواهرات عتیقه، نتیجه زیبای صدها، بلکه هزاران ساعت کاردستی فردی در دستان یک جواهرساز ماهر است.

تکنیک‌های زیادی در جواهرات عتیقه وجود دارد که در ساخت جواهرات رایج مدرن استفاده نمی‌شود، زیرا بسیار پرکار و در نتیجه هزینه بر است. همچنین می‌توانید تفاوت‌های قابل توجهی در نحوه تراش جواهرات برای جواهرات عتیقه و نحوه تراش آن در حال حاضر برای جواهرات مدرن مشاهده کنید.

اعتبار

اشیای عتیقه همیشه مورد توجه قرار می ‌گیرند زیرا منحصر به فرد هستند. در مورد جواهرات عتیقه نیز همینطور است. هر قطعه از جواهرات عتیقه به دلیل مهارت خود منحصر به فرد است. شما نمی‌توانید آنها را مانند جواهرات ماشینی مدرن تکرار کنید. بنابراین، فقط یک قطعه از یک نوع می‌تواند وجود داشته باشد. جواهرات آنتیک جذابیت متفاوتی دارند که در جواهرات مدرن نمی‌توانیم آن را ببینیم.

جواهرات عتیقه خود را همیشه باید در مکانی امن نگهداری کنید که به راحتی لکه دار نشوند. آنها را از سایر جواهرات دور نگه دارید، به خصوص آنهایی که لبه‌های تیز دارند. اگر می‌خواهید جذابیت اصلی خود را حفظ کند، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. حتی در هنگام تمیز کردن، همیشه باید از مواد ملایم استفاده کنید و مراقب باشید که سطح را خراش ندهید. جواهرات عتیقه نیاز به مراقبت زیادی دارند زیرا کوچکترین ریزش یا ضربه می‌تواند آسیب جدی ایجاد کند. اگر سنگ‌های آن‌ها شل شد، همیشه بهترین کار این است که برای ترمیم آنها از متخصص کمک بگیرید.

 

 

برچسب ها :
به این محصول امتیاز دهید:
یک نظر برای این مقاله بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای اجباری با * نشان گذاری شده‌اند.